Objednávky Po-Pá 8-17 hod
Realizace Po-Pá 8-20 hod

Časté dotazy

Připravili jsme pro Vás seznam nejčastějších dotazů a odpovědí na ně.
V případě, že i tak nenaleznete odpověď na Váš dotaz, neváhejte nás kontaktovat na e-mailu

Jaký je rozdíl mezi havárkou a běžnou opravou?

Existují klasické havarijní stavy, kdy stříká voda a je nutná odstávka celého domu od vody, či uniká plyn nebo nejde elektřina v celém objektu. V těchto případech vyjíždíme okamžitě. Pak jsou situace, kdy určuje míru havarijního stavu klient. Například jsme jeli v havarijním režimu na výměnu žárovky v lednici, paní prostě chtěla zakázku hned bez ohledu na cenu. Takže zavoláte-li a chcete vyměnit pračkový kohout v den objednání je to havárka, chcete-li ten samý kohout vyměnit za 3dny, jedná se o běžnou opravu. Rozdíl je v ceně. U havárek je havarijní příplatek a též je tam vyšší cena za práci.

Jaké máte příplatky nad rámec běžné ceny?

Pracujeme od 8hodin do 20hodin ve všední dny. Máme havarijní příplatek – to je příplatek za výjezd v den objednání, platíte za rychlost dojezdu technika.

Mohu platit v hotovosti nebo na fakturu?

Na fakturu automaticky platí dlouhodobý nebo smluvní zákazník. Nemusíme mít s každým uzavřenou smlouvu, stačí vzájemná důvěra, která při dlouhodobé spolupráci automaticky vzniká. Takže naši dlouholetí „zákazníčkové“ platí převodem . Dále na fakturu zpravidla „pouštíme“ SVJ, i když objednávají poprvé, jelikož jejich platební morálka je 100%. Nedáváme naše služby na fakturu fyzickým osobám, které volají poprvé či krátkodobě. Praxe bohužel ukázala, že nás pak vymáhání dlužných částek, stojí nemalé úsilí. Za naši práci lze také platit i bezkontaktně pomocí platební karty.

Proč je cena za havarijní výjezd vyšší?

Ano, cena za havarijní výjezd se může zdát vysoká. Většinou se jedná o výdaj, který klient neplánoval. Najednou rodina / firma musí vydat peníze, se kterými nepočítali, navíc je havárie většinou spojena s nějakou škodou a na psychice nepřidá. Jedním úhlem pohledu jsme vlastně paraziti. Druhým úhlem pohledu jsme ti, kteří Vám pomohou v nouzi. Musíme umět organizovat zakázky, nikdy nevíte, jestli havárií budete mít pět nebo žádnou. Prostě nenaplánujete, proč jedno pracovní pondělí volá deset lidí a to další pracovní pondělí volají dva. U nás to má jedno pravidlo, a to zní: že náš provoz nemá žádné pravidlo a my musíme reagovat včas, musí nás být dostatek na pohotovosti 365/7/24, a to prostě něco stojí. Vždy se snažíme při náboru havárek se zákazníkem probrat, o co jde, zda je skutečně nutný okamžitý výjezd, abychom „netruskali“ peníze. Občas se nám podaří poradit po telefonu (třeba když volají starouškové, že jim nic nesvítí, tak společně nahodíme jistič ). Na druhou stranu, když Vám voda stříká všude kolem, tak je náš rychlý a šikovný technik k nezaplacení. Havárek máme cca 30% z celkového objemu zakázek. Děláme též běžné opravy bez havarijního příplatku.

Všichni naši technici jsou zaměstnanci, za které hradíme veškeré mzdové náklady včetně pojištění.

Občas se setkávám s tvrzením „proč technik stojí tolik peněz?“. Tak například školení stojí v průměru na technika 10 000 – 25 000Kč ročně dle oborů. A ano, když Vám melouchem kdokoli neproškolený připojí baterii u dřezu, tak je to ok, ale když tato baterie vytopí čtyři patra, až Vy budete na dovolené, tak se situace zásadně mění a máte co vysvětlovat, jak sousedům tak pojišťovně. Z praxe známe případy, kdy lidé přijeli z dovolené a za takto uniklé vodné platili i 100tis. Děláme jen to, co umíme a čemu rozumíme. A děláme to dobře.

Proč máte dražší materiál na havarijním výjezdu?

Koupíte-li si pizzu k obědu, bude jistě levnější, než ta co Vám přivezou až domů v jednu v noci. A tak je to i u nás. Musíme evidovat materiál, vozit na autech specifický materiál na havárky. Vymýšlet logistiku nákupů, mít skladové zásoby apod. Z těchto důvodů je materiál použitý na havarijních výjezdech dražší než ten při běžném režimu opravy.

Když jste přijeli, stejně jste sifon neměli a jeli jste ho koupit a účtovali tudíž vyšší dopravné?

Ano i to se v praxi stane. Některých náhradních dílů jsou desítky druhů a tak není v našich silách vozit opravdu vše. Například sifonů, splachovacích mechanismů apod. má každé vozidlo 30-40ks a i přesto se občas stane, že prostě žádný kus nepasuje……každé vozidlo má své skladové hospodářství a pravidelně jej doplňujeme. Léta praxe nám ukázala, jaký materiál vozit, takže cca u 70% oprav máme materiál na vozidle. Nevozíme například baterie, to bychom museli jezdit kamionem, abychom měli plnou škálu, ale stačí poslat fotografii a baterii na přání přivezeme.

Kam Vám mohu psát pochvalu ?

Výborný dotaz, samozřejmě kamkoliv, na sloupy veřejného osvětlení, na billboardy, prostě kamkoliv. A nejlépe do recenzí na Google, na Seznam a také na FB. Nebo naši mejlovou adresu plickova@plickovaservis.cz. DĚKUJEME VÁM

Jak řešíte reklamace?

Chtělo by se mi napsat, že žádné nemáme. Ale to by byla lež. Ano, máme reklamace. Reklamace je stav nouze, na dobré náladě nepřidá, čas navíc klienta naštve, vystresuje a vůbec je to nekomfortní situace. Když se tak stane, vracíme technika na „místo činu“. Naše firma je pojištěna proti vzniklým škodám a technici mají tzv. „blbostní“ pojistky. Procento reklamací máme nízké (cca 2% ze všech zakázek). Neobávejte se zavolat: byli jsme u Vás, měnili sifon a ono to nyní teče? Alou s námi zpět. Technik by neměl být jako bumerang…má realizovat zakázku a zmizet. Naším plusem je, že se vždy dovoláte / domejlujete a domluvíte . V nouzi poznáte přítele a my se ke každé reklamaci stavíme čelem.

Jak vybrat dodavatele stavebních řemesel?

Jo, tak toto je dobrá otázka sama jsem se párkrát ve výběru technika do týmu nepěkně sekla. Třeba byl řemeslně dobrý, ale neuměl jednat s lidmi, vytočila ho každá kolona, což je v Praze denní chleba a pak to odnesl zákazník. Anebo naopak jednal s lidmi super, ale řemeslně byl nepoužitelný.

Při výběru firmy doporučuji prvně kliknout na justice.cz a zkontrolovat, jestli dotyčný majitel/majitelka firmy nemá bydliště na úřadě (často se to děje??!!). Pak také jestliže jsou v malé firmě tři společníci a dva jednatelé, kteří se navíc často střídají, tak to prostě nemůže fungovat a generovat výdělky pro každého. Při větší zakázce bych obětovala čas a jela se podívat do provozovny dané firmy. Také bych chtěla vidět potřebná oprávnění jednotlivých řemesel (viz. otázka: Co musí mít technik za školení?). Často sleduji na webech kontakty, dá-li se dovolat přímo majitelům firem, dělá to na mne lepší dojem. A samozřejmě v neposlední řadě bych si přečetla recenze na netu. A rozhodně bych nevybírala prostřednictvím webů, které rádoby „sdružují“ řemeslníky. Jsou to nesmyslné platformy. Nikdo nedělá nic zadarmo, takže tyto weby chtějí po takovém řemeslníkovi i 30% z ceny zakázky. Takže logicky takového Frantu Dovedu vychválí, nenapíšou mu do recenzí, že občas Franta nedorazí v domluvený termín a že v případě reklamace si Franta vypne telefon. Takže za mne „eeepoptávky“ a „nejlepší řemeslníci“ a „šikovní sousedé“ prostě nebrat.

Jak garantujete kvalitu?

Naše firma je lehce „vygůglitelná“: Plicková je majitelka, sídlo firmy je bydliště majitelky (když jsem zakládala firmu, bylo to klasicky v garáži, neměla jsem ještě kanceláře, takže jediná možná adresa byla v obývacím pokoji ). Provozovna firmy je ve Vysočanech – přijeďte k nám na kávu . Fotky na webu jsme skutečně my a nikoli nastrčení figuranti. Nemůžeme (a ani nechceme!) si dovolit mlžit, lhát, neplatit nebo odvádět špatnou práci, nespokojený zákazník by nás velmi rychle našel.

Co musí mít technik za školení?

Všichni naši technici mají potřebná osvědčení, oprávnění. Absolvují periodická školení. Omlouvám se, že tato oprávnění na našem webu nevisí. V poslední době jsem se setkala s plagiátorstvím. Někdo si prostě naše oprávnění zkopíroval, opravil jméno a pod naší hlavičkou vydával revize. Až do dne, kdy na naše dveře zabušila Policie ČR. Takže máte mé čestné slovo, že technik, který k Vám jede, je v dané problematice proškolen, že má praxi a že je oprávněn konat. Na vyžádání samozřejmě potřebná oprávnění zašlu. Nejsme „hodinoví manželé“, jsme profíci.

Proč Vaši plynaři neopravuji kotle?

Servis kotlů je velmi specifický obor. „Kotlař“ má jiné materiálové vybavení, jiné nářadí i jiné znalosti. U řemeslníků je to jako u lékařů: oční doktor při studiu taky probíral, kde je slepé střevo, ale na odstranění tohoto střívka bychom k němu nešli. A zrovna tak to je s technickými obory. Naši plynaři Vám výborně odstraní únik plynu, předělají plynové potrubí, připojí plynový sporák nebo vymění rozbitý kotel.

Poslal jsem poptávku mejlem a stále čekám na odpověď?

Jsme dvě, které organizujeme zakázky technikům. Iva Batíková a Kamila Plicková – my nabíráme zakázky a určujeme jejich termíny realizace. Technici tyto zakázky pak realizují. Prostě sehraný tým a ano může se stát, že mejlová poptávka má časovou prodlevu. Nejsme na mejlech nonstop, často býváme v terénu, takže potřebujete-li rychlou odpověď raději volejte na 724 332 112. Na mejlové poptávky se snažíme odpovědět cca do 1-5ti dnů od zaslání.

Proč změna názvu firmy?

S touto otázkou se pojí spoustu podotázek: Proč zmizela ze stránek linka 800 123 123? Máme dřívější samolepku, máme kartu Stálého Zákazníka, platí ještě tato karta?

Firmu Pražský technický servis jsem zakládala v roce 2008. je to má Srdcovka, je to mé první dítko . Na původní název PTS a na bezplatnou linku jsem náležitě pyšná. Svého času to bylo prostě ono. Ale změna je život. Jednoho dne jsem zjistila, že ani dlouholetý zákazník nezná naše jméno. „Jak že se to jmenujete? Pražské služby, Pražský servis?? A to spadáte pod Pražskou plynárenskou nebo pod koho vlastně patříte?“ A to mne trocha vykolejilo. Já přeci pod nikoho nespadám. Jsem jedna Kamila Plicková, která má štěstí na skvělé zákazníky a skvělé techniky a jednu výbornou Ivu Batíkovou a umím toto propojit ve spoustu dobře realizovaných zakázek. Takže to ve mne asi rok a kousek zrálo. Až se narodila Plicková servis, s.r.o. (za tento přerod též děkuji výborné spolupráci s www.1pozitivni.cz).

Když jsme začínali, tak kdo neměl osmistovku jako by nebyl. Tenkrát v roce 2008 byl boom bezplatných linek. Jsem na naši osmistovku hrdá a sakra dobře nám roky sloužila. Ale je čas na změnu. Změna je výzva a bez výzev je život nuda. Svého času to byla naše konkurenční výhoda, která se časem stala nevýhodou. Volání na „osmistovku“ je nákladné, dnes s paušálními tarify, už méně řešíme kam voláme, takže toto jsou hlavní důvody, proč naši milou linku 800 123 123 pomalu uspíme. Zastihnete nás na lince 724 332 112.

Za dobu existence PTSky jsme rozdávali slevové karty stálým zákazníkům. Jsou to karty na slevu 200Kč. Tyto karty již s novým názvem firmy neplatí.

Jaké používáte materiály?

Nakupujeme kvalitní materiál ve velkoobchodech Ptáček, KV elektro, Moopex apod. Upřednostňujeme výrobky prověřené praxí a dodavatele, se kterými je spolehlivá spolupráce. Nakupujeme materiály, které odpovídají jak ceně, tak kvalitě.

Poděkování za spolupráci

Velmi děkuji veškerým našim zákazníkům. Vážím si Vaší přízně, ctím důvěru, kterou v nás vkládáte. Každou nabranou zakázku považuji za slib. A slib je závazek.

Myslím, že existuje jen málo profesí, kde tak často slyšíte: „děkuji Vám, jste skvělá“ a tak i já „velice děkuji, jste skvělí“



Veškeré práce realizujeme Po-Pá v čase 8‑20 h.
U běžných oprav realizujeme do 2‑7 dnů, u havarijních oprav realizujeme během 2‑24 hodin od objednání.

Elektrikáři

Instalatéři

Plynaři

Topenáři